سیر تا پیاز بدهبستان تبلیغاتی سلبریتیها با مزونها/ از پوشش عروسی خانم بازیگر تا قالبکردن لباس منزل به جای مانتو
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۰۴۴۲
شاید تاکنون در صفحات بازیگران با تبلیغات صفحات مزونها مواجه شده باشید که طرحهایشان با پوشاک بازار متفاوت است.
به گزارش شریان نیوز،شاید شما هم از کسانی باشید که در صفحات بازیگران سینما و تلویزیون، با تبلیغات صفحات مزونها یا طراحان مد و لباس روبهرو شده باشید و شباهت یا تفاوت طرحهایی که استفاده میکنند با پوشاک تهیهشده تولیدیها و موجود در بازار توجهتان را جلب کرده باشد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
درادامه گزارش قبلی، بهدنبال برخی از این مزونها رفتیم تا هم از رابطه آنها با سلبریتیها بپرسیم و هم از کموکیف ارتباطشان با تولیدیهای انبوه پوشاک مطلع شویم. دراینمیان، مسائل دیگری هم درباره مشکلات طراحی لباس در ایران و محدودیتهای پوشش مطرح شد که از اختلاف نگاه جالبی در بین طراحان حکایت میکند.
مشارکت بازیگران در تبلیغات
از میان طراحان لباس و مزوندارانی که با آنها تماس گرفتیم، برخیشان به تشریح شکل ارتباطشان با بازیگران مایل نبودند. بااینحال، یکی از این طراحان که از ما خواست نامش را ذکر نکنیم، گفت: «معمولا پولی دریافت نمیشود و دو طرف باهم کنار میآیند». او اضافه میکند: «تبلیغات طرحهای خودش در میان این بازیگران هم به این شکل بوده که اکثرا بهطور چهرهبهچهره از بازیگری به بازیگر دیگر معرفی شده و نوعی ارتباط دوستانه، محرک اصلی تبلیغات بوده است».
بااینحال، خانمی از طراحانی که تصویر چند نفر از بازیگران را در صفحه اینستاگرام مزونش قرار داده، درباره چگونگی ارتباط میان طراحان لباس و بازیگران میگوید: «درباره بازیگرانی که با آنها کار کردهام، اینطور بوده که خودشان طرحها را روی صفحه دیده و پسندیدهاند؛ مثلا خانم سوگل طهماسبی بهغیر از کارهای قبلی، اخیرا هم کار طراحی لباس عروسی پوشیدهاش را به مزون من سپرده؛ چون معتقد بود بهدلیل اینکه بازیگر است، شاید در مرکز توجه باشد و میخواست طراحی لباسش پوشیده باشد». او درباره مدل همکاری اضافه میکند: «شکل همکاری کلا به این صورت است که من از هزینه کار صرفنظر میکنم و در ازای آن، بازیگر هم تبلیغات مزون را برعهده میگیرد و مثلا عکس خودش را با آن لباس در صفحهاش میگذارد.
البته، برخی هم متفاوت هستند؛ مثلا خانم رعنا آزادیور خیلی از من خرید کرده؛ اما تمام هزینه را پرداخت کرده و تبلیغاتی هم برای من نکرده است». درباره انواع مختلف ارتباط طراحان و مزونها با بازیگران از او میپرسیم و پاسخ میدهد: «تا جاییکه میدانم، اکثر بازیگران چیزی پرداخت نمیکنند و در تماس با مزونها پیشنهاد میدهند که درصورت همکاری، آنها هم برایشان تبلیغات کنند».
اوضاع عجیب مدلینگ
همین موضوع بهانهای میشود تا از آنها درباره تبلیغات مد و لباس در اینستاگرام و کسبوکار جدید مدلها جویا شویم. یکی دیگر از این مزونداران درباره شیوه تبلیغات و مدلینگ در اینستاگرامش میگوید: «در پیج خودِ من، اکثر تصاویر اینطور عکاسی شدهاند که صورتشان پیدا نباشد. اتفاقا مشتریان هم کامنتهای بامزهای میگذارند و مثلا میپرسند مگر صورت زشتی داری که آن را نمایش نمیدهی یا مثلا چه مشکلی هست که فقط از پشتسر عکس میاندازی؟ بااینحال، اهمیتی نمیدهیم؛ چون بالاخره در جامعهای اسلامی زندگی میکنیم و محدودیتهایی را پذیرفتهایم و مجبوریم تابع باشیم».
خانم سهیلا زهدی این مسأله را از زاویه انتقادی طرح میکند و میافزاید: «این انتقادم بدیندلیل است که خودِ من خیلی دچار این تضاد میشوم که چطور مثلا در خیابان روی بیلبوردی بزرگ، عکس دو بازیگر را درحالیکه کالایی تبلیغ میکنند، بدون مشکل بالا میبرد؛ اما در صفحه اینستاگرام مزون، تبلیغات لباس آن هم با پوشش کامل مشکل دارد؟» او درادامه راهکار خودش را اینطور ارائه میدهد: «بهنظر من، اگر پوشش کامل باشد و مسألهای در چهره و کلیت مدل نباشد، نباید مانعی بگذاریم. بههرحال، بهعنوان طراح دوست دارم حتی شلواری که طراحی میکنم، بهنوعی نشان بدهم یا اصطلاحا دیسپلی کنم. روی تن مانکن بیجان که اصلا جزئیات و قوت کار نشان داده نمیشود و بالاخره ترجیح میدهیم با مدل زنده کار کنیم. بههرحال، این مسائل در بحث مد و فشن در کشور ما مطرح است و باید چارهای برای آن اندیشید». او یادآور میشود که طبق قواعد، طراحان به نمایش چهره مدلها مجاز نیستند. باوجوداین، جستوجویی کوتاه در صفحه بسیاری از طراحانی که عبارات «زیرنظر کارگروه مد و لباس کشور» یا «تابع موازین جمهوری اسلامی» را هم درج کردهاند، به شما نشان خواهد داد تعداد درخورتوجهی از آنها، به این قاعده نیز پایبند نیستند.
شوخی با عبارت «تابع موازین»
موضوع مدلینگ داستان دامنهداری است که در فقدان جهتدهی فرهنگی و نظارت قانونی و حقوقی، هنوز ابعاد آن در کشور مشخص نیست. این موضوع را از طراحی جویا میشویم که مدلهایش بدون صورت، اما با پوشش غیرعرفی و غیرشرعی در تبلیغات ظاهر شدهاند. از این طراح که خواست نامش فاش نشود، پرسیدیم چرا با وجود درج عبارت «تابع موازین جمهوری اسلامی» حدود پوشش را در طراحیهایش لحاظ نمیکند. او پاسخ میدهد: «اینهایی که میبینید، بهعنوان لباس منزل دوخته و استفاده میشود». بااینحال، مسأله آن است که در صفحه او، این لباسها با نام «مانتو» فروخته میشوند.
او اضافه میکند: «ما بهعنوان پیشنهاد اینها را میزنیم». ازآنجاکه این پاسخ بهوضوح نوعی توجیه بهنظر میآید، از او درباره اینکه آیا از جایی بر کار آنها نظارت میشود یا خیر، میپرسیم و اینکه چطور لباسی که حتی روی تن مدل بهگونهای است که بدن شخص پیداست، اجازه تبلیغات پیدا میکند. این طراح در پاسخ میگوید بههمیندلیل فروش حضوری نگذاشتهاند تا پرو نداشته باشند و مشتری خودش از صفحه اینستاگرام، طرح دلخواهش را سفارش میدهد. البته، سوالات ما درباره مدلها و مسأله مدلینگ بیجواب میماند؛ اما دستکم این موضوع روشن میشود که چقدر میان طراحان لباس اختلافنظر وجود دارد و نگاه آنها چقدر بر کالاهای موجود در بازار تأثیر میگذارد.
آیا نظارتی بر طرحها هست؟
خانم زهدی وجود نظارت سازمانهایی، چون کارگروه مد و لباس کشور را تا آنجا که به خودش مربوط است، رد و تصریح میکند: «معتقدم قبل از اینکه جایی مثل کارگروه مد و لباس نظارتی وجود داشته باشد یا کسی بخواهد به طراح چیزی بگوید، خودِ من به عنوان طراح باید مدنظر داشته باشم که در جامعهای با چه مختصاتی زندگی میکنم و در طراحیهایم این مختصات را لحاظ کنم». او تأکید میکند: «کسب این شناخت وظیفه طراح است و نباید اینطور باشد که کسی به من بگوید جلو مانتوها باید قزن داشته باشد. تمامی کارهای خودِ من قزن دارد و وقتی در جامعه اسلامی ما، مانتو بهعنوان پوشش اصلی زنان پذیرفته شده، نباید دوباره در آن دستکاری کنم که جهتش تغییر کند. بنابراین، متانت پوشش در چنین جامعهای باید در طراحی در نظر گرفته شود. شخصا مشکلی با این موضوع ندارم و سعی میکنم در نظرش بگیرم».
طراح لباس سوگل طهماسبی نیز به عامل مهم سفارش و جهت بازار اشاره میکند و توضیح میدهد: «من یکیدو ماه است که تصمیم گرفتهام طرحهای پوشیده و شیک برای خانمهای محجبه طراحی کنم و این کار را هم شروع کردهام؛ چون بسیاری از مشتریان ما خانمهای محجبهای هستند که تمایل دارند کار شیک و پوشیده استفاده کنند.
بااینحال، میگویند غالب این نوع کارها، شبیه لباسهای عربی و ترکی است و اعتراض میکنند که کالای متناسب با سلیقهشان در بازار وجود ندارد». این مسأله از اهمیت ارتباط میان تولید و تقاضا پرده برمیدارد. طراح لباس سوگل طهماسبی به تأثیر میان فضای مدلینگ و طراحیهای لباسها را اشاره و یادآوری میکند: «من از وقتی تصمیم گرفتم طرحهایم را تغییر بدهم که برای عکاسی از طرحهایم روی تن مدلها مراجعه میکردم. آنقدر حدود باز و رفتار خارج از عرفی میان عکاس و مدل وجود داشت که شخصا اذیت میشدم و مدام از خودم میپرسیدم چرا کسی باید بهبهانه کار من به گناه بیفتد و باعثش من باشم؟ از آن بهبعد بود که تصمیم گرفتم زمینه کاریام را تغییر بدهم.
بههمیندلیل، طراحی لباس عروس خانم طهماسبی را برعهده گرفتم تا بهنوعی تبلیغی برای لباس عروس پوشیده کرده باشم». او همچنین توضیح میدهد از جایی نظارت خاصی بر کارش وجود نداشته و اصولا ارتباط سازمانیافتهای میان طراحان و مسوولان وجود ندارد. بااینحال، طراح گمنام مصاحبه ما، استفادهنکردن از پارچههای نازک و بدننما را ازجمله محدودیتهای طراحی خود میداند و میگوید: «ما در انتخاب جنس پارچهها حتی برای انتخاب پارچههایی با تراکم کم و بدننما محدودیت و در طراحی مدلها ازنظر پوشیدگی مثلا در قد آستینها هم مشکل داریم».
کارگروه مد و لباس دقیقا چه میکند؟
از همینجا موضوع کارگروه مد و لباس کشور و میزان و نحوه ارتباط آن با طراحان، مزونداران و تولیدیها برایمان جالب میشود. طراحی که از ذکر نامش معذوریم، اظهار میکند: «چندباری این نهادها مرا دعوت کردهاند؛ اما هیچوقت پیش نیامده بتوانم در جلساتشان شرکت کنم و البته، نظر و مورد خاصی هم اعلام نشده و از جایی با کسی در ارتباط نبودهام». طراح لباس سوگل طماسبی هم میگوید آنها چندباری تماس گرفتهاند؛ اما ارتباطی برقرار نشده است. خانم زهدی هم معتقد است: «کاری که سازمان مد و لباس انجام میدهد، بیشتر نوعی سازماندهی ساختاری است و روی جنبههای محتوایی طراحیها، نظر و نظارت خاصی ندارد». او اضافه میکند: «خود من چندینبار در نشستها شرکت کردهام؛ ولی درباره میزان و محدودیت طرحهایم با من صحبتی نشده است. شاید این بهدلیل بیاشکالبودن طرحهایم باشد؛ اما بهنظرم کلا در این حوزه وارد نمیشوند. من طرحهایم را هم که برای ارزیابی میفرستم، هیچوقت ایراد نداشتهاند».
ارتباط میان طرحهای مزونها و تولیدیها موضوع دیگری است که اخیرا در بازار جلب توجه میکند. این طراحان برای این پرسش پاسخهایی دارند که چطور همه طرحهای موجود در بازار بهطورناگهانی به یک شکل و شمایل درمیآیند و مثلا تمام مانتوها جلوباز میشوند. آنان معتقدند تولیدیها کارهای مزونها را کپی میکنند و راز همجهتشدن هم همین است. این موضوع اگرچه به وجود معضل کپیکاری اشاره میکند، اهمیت نظارت بر کار طراحان و تأثیر آنان بر بازار مصرف را نیز میرساند.
تولیدکننده و مصرفکننده قربانی کپیکاری
مسأله کپیکاری یکی از جدیترین معضلات حوزه طراحی پوشاک است که از یک سو، موجب زحمت طراحان شده و از سوی دیگر، ارتباط میان تولیدیها و طراحان را برهم زده و علاوهبراین، بر فقدان تنوع در بازار مصرف هم تأثیر گذاشته است. خانم زهدی اظهار میکند در کارش با مشکل خاصی روبهرو نبوده است؛ جز اینکه مسأله کپیرایت مشکلات زیادی برای طراحان ایجاد کرده است. او میگوید: «خیلیها خودشان را طراح میدانند؛ اما بازهم همین کپیکاری را انجام میدهند. البته، بخشی از این افراد طراح هم نیستند و صرفا مزون دارند. آنها صفحات طراحان را دنبال میکنند و کارهای موفقی که میبینند در چند سال متوالی کسی تبلیغ میکند و فروخته میشود، با تغییرات کوچکی در رنگ یا جزئیات، روانه بازار یا گاهی هم عینا کپی میکنند تا از فروششان مطمئن باشند». او ثبت طرحها را راهکار سایر کشورها برای حل این مشکل معرفی میکند و توضیح میدهد: «با وجود اینکه سازمان مد و لباس طرحها را ثبت شیما میکند، این کار تبعات حقوقی لازم را ندارد و وقتی طراح ببیند که هم او و هم کسی که از کارش کپی کردهاند باهم بهطورمساوی عضو یک سازمان هستند، دیگر رغبتی به این ثبت از خود نشان نمیدهد؛ چرا که اثرش را واقعی نمیداند». او بر این باور است که این طرحها در کشور ما بدون پختگی لازم اجرا میشوند.
برچسب هاتبلیغاتسلبریتیمنبع: شریان
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۰۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
دستگیری قاتل مست دو زن در عروسی
جمعه گذشته در روستای الله آباد شهرستان عنبرآباد در استان کرمان مراسم جشن عروسی برپا بود و بسیاری از مردم روستا در این مراسم شرکت کرده بودند.
داماد جوانی اهل کرمان و عروس اهل بندرعباس بود و از آنجا که پدر داماد در روستای الله آباد زندگی میکرد، مراسم عروسی نیز در همان روستا برگزار شده بود. علاوه بر اقوام داماد و اهالی روستا، بستگان عروس نیز از بندرعباس راهی الله آباد شده بودند تا شروع زندگی زوج جوان را جشن بگیرند.
از صبح جمعه هر دو خانواده در تکاپوی برگزاری مراسم بودند. بعد از اینکه خطبه عقد عروس و داماد خوانده شد، نوبت به جشن و پایکوبی رسید. همه چیز خوب پیش میرفت و همه خوشحال در انتظار ورود عروس و داماد به داخل سالن بودند که ناگهان حادثه هولناکی رخ داد.
تیراندازی مرگباروقتی عروس و داماد به مجلس رسیدند، همه شروع کردند به رقصیدن و شادی کردن، در بین میهمانان ۳ نفر از دوستان دوران سربازی داماد نیز بحضور داشتند که از بندرعباس خود را به مراسم رسانده بودند.
منصور بهمنی دهیار روستای الله آباد عنبرآباد در گفتگو با همشهری میگوید: یکی از دوستان داماد با خود کلت کمری آورده بود تا مطابق رسم غلطی که در بعضی از عروسیها وجود دارد، با آن تیراندازی کند. او شروع به رقصیدن کرد، اما چون مشروبات الکی مصرف کرده بود، حالت عادی نداشت و در همان حال ناگهان سلاحش را به دست گرفت و شروع به تیراندازی کرد.
او ادامه میدهد:، چون حال پسر جوان خوب نبود، نمیدانست که سر اسلحه را به کدام سو گرفته است. او چند گلوله شلیک کرد و ناگهان خواهر داماد در اثر اصابت گلوله به سرش نقش زمین شد.
وقتی این اتفاق افتاد، ضارب که همچنان در حال رقص بود، از سر و صدای موزیک متوجه کارش نشد و باز هم شلیک کرد که این بار خاله عروس مورد اصابت گلوله قرار گرفت و گلوله به شکمش خورد و بر زمین افتاد.
بهمنی میافزاید: با جیغ و فریاد میهمانان همه متوجه این حادثه و گلوله خوردن این دختر جوان شدند. پس از آن بود که همهمه به پا شد و عروسی با شیون مهمانان و خانواده عروس و داماد به عزا تبدیل شد.
شب زیبایی که عروس و داماد انتظارش را داشتند یکباره به شب عزای دو دختر جوان تبدیل شد. خانوادهها همه تلاش خود را کردند تا دو دختر را به بیمارستان برسانند، اما کار از کار گذشته بود و هر دو جان خود را از دست داده بودند. از سوی دیگر ضارب وقتی متوجه شد چه حادثهای رخ داده است، به همراه یکی از دوستانش فرار کرد و به بندرعباس گریخت. دهیار الله آباد ادامه میدهد: دوست سوم که راننده بود، توسط پلیس دستگیر شد. ماموران پلیس با حضور در محل حادثه تحقیقات خود را آغاز کردند.
پلیس وقتی متوجه شد که ضارب فرار کرده است، در تحقیقاتی که انجام داد، رد ضارب را در بندرعباس شناسایی کرد.
بهمنی اضافه میکند: یکشنبه که به اداره آگاهی رفته بودم، متوجه شدم که پلیس بندرعباس رد ضارب را گرفته و برای دستگیریاش راهی محل اختفای او شده، اما وی مقاومت کرده و درگیری به وجود آمده است. در این درگیری ضارب تیر خورده و دستگیر و راهی بیمارستان شده است تا بعد از معالجه به مراجعه قضایی تحویل داده شود.
رسمی که کشتههای زیادی داده استپس از جمعه غمانگیز روستای اللهآباد، خواهر داماد صبح یکشنبه به خاک سپرده شد و پیکر خاله عروس نیز برای دفن به بندرعباس انتقال یافت.
به گفته دهیار روستای اللهآباد، رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی تا کنون باعث مرگ افراد زیادی شده است. این رسم در مناطق جنوبی کرمان وجود دارد و هر سال باعث مرگ افراد زیادی میشود.
وی میگوید: باید با کسانی که در مراسم ختم و عروسی اقدام به تیراندازی میکنند، برخورد شدید شود تا دیگر شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.
تیراندازیهای مرگبار در یک سال گذشتهرسم غلط تیراندازی در مراسم عزا و عروسی در سالهای اخیر قربانیان زیادی به جا گذاشته است. این در حالی است که در همه این سالها پلیس، دستگاه قضایی و رسانهها درباره این رسم غلط و تبعات آن بارها هشدار دادهاند. مهمترین حوادث اینچنینی را با هم مرور میکنیم.
مرگ جوان ۲۷ سالهدر یکی از روستاهای بروجرد رسم غلط تیراندازی در عروسی حادثه مرگباری آفرید. این حادثه ۳ خرداد سال گذشته رخ داد. وقتی مهمانان در حال جشن و پایکوبی بودند، دو نفر که وظیفه تیراندازی در عروسی را برای احترام به مهمانان بر عهده داشتند، با شلیک گلوله باعث مرگ یک جوان ۲۷ ساله شدند و خاطرهای هولناک برای عروس و داماد باقی گذاشتند.
کشته شدن دامادیکی از دردناکترین حوادث رسم تیراندازی در یکی از روستاهای کهگیلوهه و بویر احمد اتفاق افتاد. ۳۱ تیر سال گذشته، وقتی عروس و داماد دست در دست هم پیشاپیش خانواده و مهمانان وارد حیاط خانه پدر داماد شدند، یکی از مهمانان تفنگ به دست برای خوشامدگویی به مهمانان شروع به تیراندازی کرد که ناگهان یکی از گلولهها بر قلب داماد اثابت کرد و باعث جان باختن او شد و خانوادهاش را داغدار کرد.
برادرعروس کشته شدپنجشنبه شب ۲۱دی ۱۴۰۲، در روستای سرآسیاب شهرستان لنده در کهگیلویه و بویراحمد شلیک گلوله توسط یکی از مهمانان که در حین رقص و پایکوبی تیراندازی میکرد، باعث مرگ برادر عروس شد. این مرد ۴۲ ساله بر اثر شلیک گلوله جان خود را از دست و عروس در شب عروسیاش برای همیشه عزادار برادرش شد.
۱۳ مجروح در عروسی
شامگاه ۲۸ اسفند سال گذشته در شهر ایذه، وقتی عروس و داماد وارد تالار عروسی شدند، یکی از مهمانان با اسلحه شکاری خود، شروع به تیراندازی کرد و با این کار ۱۳ نفر از مهمانان به شدت زخمی و روانه بیمارستان شدند، این اقدام باعث برهم خوردن عروسی شد و شبی که قرار بود برای حاضران و عروس و داماد به شادی ختم شود، با شیون و زاری پایان یافت.
کودک ۹ ساله جان باخت۸ اسفند سال گذشته نیز سنت تیراندازی جان یک کودک را گرفت. کودک ۹ ساله اهل روستای چاهدروا شهرستان مُهر در استان فارس، در اثر تیراندازی در عروسی به شدت مجروح شد. او را به بیمارستانی در لامرد برای معالجعه منتقل کردند، اما چون شدت جراحات زیاد بود، کادر پزشکی درخواست کردند که با اورژانس هوایی به شیراز منتقل شود، اما قبل از رسیدن اورژانس، کودک جان خود را از دست داد.
مرگ در تالار عروسی۷ فروردین امسال، یکی از تالارهای شهرستان گتوند در خوزستان میزبان عروسی و مراسم جشن و پایکوبی بود. با ورود عروس و داماد به داخل محوطه بیرونی تالار، یکی از بستگان برای خوشآمد گویی به عروس و داماد در میان حضار، خانواده و بستگان شروع به تیراندازی کرد. صدای تیراندازی شور و شادی مهمانان را چندبرابر کرد، اما غافل از اینکه یک جوان ۳۲ ساله در این بین بر اثر شلیک گلوله بر زمین افتاده است. تیراندازی در شلوغی و همهمه مهمانان ادامه داشت تا اینکه جیغ و فریاد باعث شد تا مهمانان متوجه تیرخوردن مرد جوان شوند.
بدین ترتیب شیون و زاری جای خود را به پایکوبی و شادی داد. آن جوان در همان لحظه جان خود را از دست داد و عروسی شروع نشده پایان یافت و تبدیل به عزا شد.
۱۸ شهریور سال گذشته، وقتی شاعران معروف خوزستانی در یک مراسم ختم در بندر امام خمینی گرد هم آمدند، یکی از حاضران در این مراسم بر اثر رسم غلط تیراندازی، شروع به شلیک تیرکرد که ناگهان چند تیر به سوی حضار شلیک شد و حیدر حیدری شاعر عرب خوزستانی اهل رامشیر بر اثر اصابت گلوله جان خود را از دست داد و همچنین علی مجدم، شاعر عرب اهل آبادان بر اثر اصابت تیر مجروح و به بیمارستان منتقل شد.
منبع: همشهری آنلاین
tags # اخبار حوادث سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غولپیکر چینی از پورشه هم گرانتر است! قارچهای زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی میشوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست میدهند، چه حسی است؟